top-banner
Jaguar-kopen.nl Onderdeel van Handelsprijzen.nl

Jaguar E-Type - 3.8L 6-cilinder Coupé Series 1 | Gereviseerde motor | Bolt&Nut gerestaureerd | MY1964 | Heritage certificate | Matching numbers |

Bouwjaar:1964
Km.stand: 28.319 km
Kenteken:AM-22-94
Uitvoering:3.8L 6-cilinder Coupé Series 1 | Gereviseerde motor | Bolt&Nut gerestaureerd | MY1964 | Heritage certificate | Matching numbers |
Inrichting:Coupé
Transmissie:Handgeschakeld
Brandstof:Benzine
Motorinhoud:3.800
BTW / Marge:Marge
Kleur:Groen
Aantal deuren:2
Omschrijving:

Jaguar E-type Coupe 3.8l 6 Cylinder with 3 double SU carburetors and a 123ignition.
Manufacturing year 1964.
Bolt & Nut restored.
Complete engine and attachments overhauled by TMR in 2006.
One of the last produced series 1 E-Type.
British Racing Green Exterior with a leather interior finished in "Biscuit".
All matching numbers including the wiper motor.
Original 4-speed Stirling Moss gearbox
New shock absorbers, exhaust and windscreen
Bonnet is fully rebuild. All spot welds have been renewed, also the airducks are renewed. No panel gaps.
Heritage certificate available.
The car is partly de-chromed.
The wheels are brand new aswell as the tires.

This Jaguar E-Type has been professional repainted to Britisch Racing Green. The original color was light green.


De E-type Series I werd in Europa geïntroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Genève en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. Toen de auto voor het eerst getoond werd noemde Enzo Ferrari het de mooiste auto ooit. De auto was ontworpen als een tweezitter GT coupé (FHC) en een tweezitter cabriolet (OTS). Het eerste half jaar werden op een paar na alleen E-type's gebouwd met het stuur aan de linker kant, voornamelijk voor de Amerikaanse markt. Slechts een paar werden gebouwd voor de Britse markt en die werden geleverd aan speciaal geselecteerde beroemdheden. De rest moest een half jaar wachten.
De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u.
Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de vier wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele vierversnellingsbak zonder Synchromesh in de eerste versnelling.
De 4,2 l-versies hadden comfortabelere stoelen, verbeterde remmen en elektronica en Synchromesh op de eerste versnelling. Verder voerde de 4,2 Jaguar 4.2 Litre E-type op het kofferembleem terwijl de 3,8 simpelweg Jaguar vermeldde.

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2019
Vermogen: 138 kW (188 PK)
Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 1.250 kg
Bekleding: Leder
Interieurkleur: Biscuit
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 7668069-AWD

Munsterhuis Exclusief BV Hengelo ov

Tel.nr: Toon telefoonnummer
Adres: Goudstraat 31-49
Postcode: 7554 NG
Plaats: Hengelo ov
banner